Bine ati venit la Liberty Medical Center

Program : Luni - Vineri: 8.00 - 20.00
  Contact : 031.880.62.25    Facebook

Dr. Maxim Nicoleta

Alimentaţia sănătoasă la copii

Ne dorim să oferim copiilor noştri o alimentaţie sănătoasă pentru că suntem deja conştienţi că alimentaţia are un rol foarte important pentru sănătate. Micul dejun este o mâncare ce se ia de regulă dimineaţa. Este într-o mare măsură considerată a fi masa cea mai importantă a zilei. De obicei constă din produse bogate în valoare energetică. Copiii care mănâncă un mic dejun sănătos au performanţe şcolare, ei se pot concentra mai bine, rezolvă mai rapid testele la care sunt supuşi, au mai multă energie şi sunt mai binedispuşi, fac mai puţine vizite la doctor, au mai puţine probleme de greutate şi au analize mai bune.

De ce nu îşi iau copiii micul dejun?

De cele mai multe ori din cauza timpului. Toţi sunt grăbiţi dimineaţa. Şcolarii care sar peste prima masă a zilei au tendinţa să mănânce mai mult la prânz, în special fast food. Consumarea unor alimente gustoase, dar nesănătoase duce la deficienţe de vitamine şi minerale, neputând asigura necesarul zilnic de fier, zinc sau calciu. Dar micul dejun nu trebuie să fie ceva foarte complicat:

  • lapte cu cereale şi fructe;
  • pâine prăjită cu brânză, ou şi castraveţi/ardei/roşii;
  • 1 iaurt sau 1 pahar de lapte cu 1 baton de cereale cu miere şi fructe;
  • 1 pahar de lapte cu 1 felie de pâine cu miere;
  • iaurt cu fructe, miere şi nuci măcinate;
  • shake-uri de fructe;
  • salată de fructe cu nuci măcinate şi miere.
    Dacă nu aveţi timp de micul dejun, pregătiţi de cu seară un sandwich cu brânză, pui şi salată verde sau castraveţi. Nu uitaţi fructul!

Ce trebuie să mâncăm?

Proteine = Muşchi puternici, oase rezistente, imunitate crescută! Proteinele nu trebuie să lipsească din dieta copilului. Le puteţi găsi în carne, carne de pasăre, peşte, produse lactate, ouă, nuci, seminţe, fasole şi legume.
Lactate = Dinţi sănătoşi, oase sănătoase, muşchi puternici!
Cereale = Energie!
Grăsimi bune = Creier sănătos! Omega 3 şi Omega 6, cunoscuţi ca acizi graşi esenţiali, nu trebuie să lipsească din dieta copilului, deoarece sunt vitali pentru creşterea, dezvoltarea sa, sprijină sistemul imunitar, ajută la construirea celulelor sănătoase şi îndepărtează alergiile. Le puteţi găsi în peşte, ulei de măsline, nuci, migdale, alune etc.
Vitamine, minerale, fitonutrienţi = Rezistenţă la boli, vedere bună, piele sănătoasă! Le putem găsi în fructe (proaspete, congelate, deshidratate, în fresh-uri proaspete) sau legume (proaspete sau congelate) de toate culorile.
Fibrele alimentare = Ajută la stimularea digestiei, reducerea nivelului de colesterol în sânge! Fibrele sunt o categorie de carbohidraţi proveniţi din alimentele de origine vegetală: fructe (cu pulpă, cu coajă), legume, cereale integrale.
De ce avem nevoie de fibre?

  • Ne săturăm repede şi ne ţin de foame mai mult timp
  • Ne ajută să nu ne constipăm
  • Ajută la menţinerea în coordonate normale a nivelelor de grăsime şi de zaharuri în sânge
  • Ne ajută să nu ne îngrăşăm
  • Scad riscul de cancer, de boli de inimă, de hipertensiune, de diabet, de obezitate
  • Alimentele bogate în fibre sunt în general bogate în vitamine, minerale şi antioxidanţi şi sărace în colesterol, grăsimi şi calorii.

De limitat :

  • aportul de grăsimi animale (solide)

De evitat:

  • De evitat adaosul de zahăr, produsele cu zahăr (sucuri, cereale, iaurturi cu zahăr)
  • De evitat patiseriile, aluaturile albe, hamburgherii, pizza.

Sedentarismul

Sedentarismul este un stil de viaţă care implică lipsa de mişcare sau de activitate fizică, este un factor de risc care conduce la apariţia mai multor afecţiuni. Este indicat să evităm obiceiurile sedentare (statul excesiv la calculator, televizor etc), zilnic să facem cel puţin o oră de mişcare. Mişcarea ne menţine sănătoşi, previne obezitatea şi bolile cauzate de aceasta (diabet, boli de inimă etc), ne face mai fericiţi, ne dă energie, putere şi flexibilitate. Muşchii, articulaţiile, oasele şi creierul au nevoie de mişcare în mod regulat pentru a funcţiona bine şi a fi sănătoase.
Dr. Nicoleta Maxim – Medic Specialist Pediatrie
Liberty Medical Center
Stefanestii de Jos, Str. Zorilor 23A
Ilfov, Romania

Articol aparut pe site-ul: http://grupactualitatea.ro/alimentatia-sanatoasa-la-copii/